Search This Blog

Loading...

Followers

Tuesday, March 2, 2010

***Balqis@ 3 y.o and 3 months***

Di suatu petang di rumah...

Ummi: adik, tak baik adik buang makanan tu..sian die..die menangis nanti...
Balqis: die mane ade mata dan mulut....
Ummi: hahahahah...lawak la adik ni...

(tahu pulak die makanan tu takde mata dan mulut, thus makanan tu takleh nangis..huhuhuhu...sungguh cerdik la budak2 zaman skang ni yer..)



Di malam hari sebelum tido...

Balqis: Ummi, nak pakai lipstik
Ummi: Jap adik...adik duk atas katil nanti ummi pakaikan..
Balqis: OK

Ummi pun amik lipstik dan pakaikan adik lipstik...

Balqis: Ummi, pakai byk sket..macam pengantin...
Ummi: hahahaha...adik2..pengantin la pulaks..pengantin ape la mlm2 ni...huhuhu

lawak sungguh la adik ni..lepas dah siap pakai lipstik tu, die pi la tengok mulut die kat cermin..hihihi...

this week, everyday pi taska nak pakai lipstik...lipstik ummi beli yg murah je....

3 comments:

  1. ahahahah budak2 zaman sekarang mmg bijak2 belaka. aku ingat dulu alesha masa die mula2 pandai cakap. die makan karipap, pastu tak abis die buang main baling je. aku cakap la sian karipap tu kena baling, g mintak maaf kat karipap tu. die bleh lak jawab...macam mana nak minta maaf, dia takde tangan nak salam huhuhuh (aku ajar die, kalau nak minta maaf kena salam tgn org) :)

    ReplyDelete
  2. hehe..nk melawa ye adik balkis..hehe.pandai die..
    dlu mase arwah tok sy ckp, nasik menangis ble kne buang..
    sy mmg percaya hbis la..haha.
    die nk pkai tdung lg ke kak su g taska skrg nih?

    ReplyDelete
  3. tini: mcm2 kan budak2 ni..lawak la alesha ni...karipap ade tangan la alesha..hihihi

    lia: mood pakai tudung dah habih..mood pakai lipstik plaks...hahaha..skang ummi leh tolerate bab2 mood ni...bile dah wajib sok...no more tolerate k...:)

    ReplyDelete